RSS лента

LA CE NE TREBUIE BANI?

d7e8ee3ae756b35bbdacbedcb16f4bf9

Sunt funcţionar public. Cu aproape 6 ani vechime de lucru. Salariul meu de bază este 4350 lei (245 euro). Din suma aceasta scadem impozitele, fondul social, asigurarea medicală, cotizaţiile sindicale (806,1 lei). Deci pe card îmi vin 3543.9 lei.

La ce bun îmi trebuie banii ăştia?

Serviciile comunale, care sunt cel mai usturătoare pe timp de iarnă – 1131 lei (atât am achitat pentru decembrie). Şi, by the way, sunt foarte norocoasă fiind că alţii achită doar pentru încălzire suma dată, pentru apartament cu doar o cameră.

Transport (troleu + maxi taxi) aproximativ  — 150 lei (calculat dus — întors doar o dată pe zi); N-am ce umbla năibii….la lucru şi acasă.

Lunch de luni pînă vineri la bufetul instituţiei, timp de o lună  – 500 lei. Şi asta mîncând nişte lături, compuse din supă, terci cu o salată (de varză). A carne nici nu miroase, altfel dau faliment.

Alte cheltuieli pentru a putea supravieţui (produse alimentare, produse de uz casnic şi cele igienice) – 1500 lei. Vă asigur peşte roşu, prosciutto şi fructe exotice nu intră în lista dată.

Reieşind că mai sunt şi foarte economă îmi rămân pentru mine 413 lei (23 euro).

Dar, dacă mă mai gândesc că sunt femeie, realizez că mai simt necesitatea de a-mi procura şi produse cosmetice (doar cele mai necesare), şi apoi mai vreau să ies şi eu la o cafea cu prietenii (măcar duminica) – să văd lumea şi lumea să mă vadă pe mine. Nu de alta, dar sunt încă nemăritată şi nimeni nu va veni la mine acasă să mă caute şi să mă ia de nevastă.

La ce bun au fost spuse toate acestea?

Iată de ce.

Instituţia unde îmi desfăşor activitatea este una foarte … (a urmat cuvânt necenzurat), unde vestimentaţia este extrem de importantă, iar conducerea cere să fim îmbrăcaţi adecvat şi conform statutului autorităţii. Adică: cămaşă, costum, fuste şi rochii clasice, pantofi cu toc, se permite vineri o pereche de blugi, dar să fie în combinaţie cu sacou clasic. Iar dacă vreai să îmbraci ceva casual, atunci trebuie să te asiguri că pe parcursul zilei nu ieşi din birou. Mai este şi o regulă nescrisă: două zile consecutive nu ai dreptul să vii în una şi aceeaşi vestimentaţie.

Deci rezultă că garderoba mea trebuie înnoită cu regularitate cu haine, preţul cărora variază de la 500 lei (pentru o cămaşă) la 2000 lei (pentru un costum).

Acum apare întrebarea: DE UNDE, LA MAMA DRACULUI, SĂ VĂ SCOT EU BANI PENTRU HAINELE ACESTEA???????  PE CE SĂ MAI ECONOMISESC CA SĂ MĂ ÎMBRAC CONFORM SOLICITĂRILOR DVS, STIMATE CONDUCERE?????

Or, luaţi exemplul de la  «Газпром нефть»? Atunci fiţi buni şi ridicaţi salariile la nivelul cuvenit.

1 2 3 (1) 4 5 (1) 6 7 8 9 10 11 12 1314

Добавить комментарий

Iulia Brad

Blog despre oameni și cultură

BUCUCICRISTINA

Vrei să fii original? Atunci fii tu însuți. . .

Povesti verzi - Jurnalul unui infidel

Blogul s-a mutat: www.jurnalulunuiinfidel.ro/blog

Țărăncuța Veselă

Bine-ai venit la mine-n sat!

In Jurul Kadiei

pas cu pas, prin viață

Despre fericire

Alergam dupa fericire pana departe, insa fericirea e aici, chiar in sufletul nostru...

Jean Sasson

Author of twelve bestselling books, including the famous Princess Sultana series, Growing up Bin Laden, and The Rape of Kuwait

Jurnalul Evei

Please don't romanticize me. I am not who you think I am.

